Friday, November 6, 2009

>Tadika...TadiKa

me
Ni la nak citer pasal tadika...aku stat ngaja kat sni julai lalu...3 ari lepas konvo...sbenarnya abis jer udm, kak jue offer aku ngaja dah,...tapi masa tu aku tengah tunggu panggilan u..tup..tup..xdapek...xde rezeki orang kata...then lepas jer konvo aku terus datang cni..biasa la mula 2 keje ok latapi bila dah lama 2 ,tau dah la perangai student tu mcm mane..ada yang camtu, ada yang camni...pelik gak la..tapi biasa la budak2 cmne sangat..marah sekali then buat lagi...ape la sangat ngan budak2...biasa la tengah nak besar..sekarang dah 5 bulan aku keje cni...n time nak undur diri kerana ada komitmen lain plak...hehehe..yang aku nak citer ni, korang nak tau tak, cikgu2 kat sni very sporting...ada lak budak nama Muhammad Rayyan Aqhtar ni memang kelakar...menghiburkan ...ni la gambar Rayyan umur dia setahun lebih, tapi kaki dia dah pandai lari dah...mase aku mula2 dulu tgk dia nak turun tangga pun pegang lagi...tapi sekarang ni main turun jer...yang kelakarnya time kita buat2 mara kat dia..muka dia lain macam la ...jebek jer...nak nangis latu...saje nak usik..tapi Rayyan ni tak pandai cakap elok2 lagi..main cakap jer ape yang kuar dari mulut..yang lucu lagi mase dia duk ngepek gak...pandai dia marah orang...siap tunjuk jari lagi...Yang ni satu kisah, nak citer pasal cikgu plak, mula 2 aku datang sni ros yang temankan..tapi kat tadika ni aku duk 3 orang termasuk kak yana n Ida...Ida ni bdk bahtera kat kusza sama cam aku gtak la...yang lucunya ida ni pernah lepak kat bilik aku dulu...tapi aku jer yang tak cam...mai sini baru perasan..hahaha...tu pun dia yang tegur dulu...hehehe.. Selain kak jue (bos) da lagi cikgu lain...kak Da, Kak mie ,dila....n termasuk la cikgu yang baru masuk baru ni...imah...tapi kejap jer keje cz bayak hal la budak ni sorang...biasa la budak muda...Yang bestnya ros ni mmg baik, siap bwk g jln2 lgi kenal kampung area ni...gi pasar malam, pasar tani n round2 sektar tadika ni...kak da plak aku selalu pnjam moto dia nak kedai la...g beli makanan la...kak mie plak kat umh dia ada mgga muda...best ar makan colek...hehe...aku kan hntu kmakanan masam ni...kak jue plak kadang2 kalu balik kampung aku pinjam keto dia jap...round2 sambil g beli barang2 tadika...tak lupa jgk pada zul...sape zul tu...hehehe...dia yang sporting...boleh la time kita susah..mmg baik..sepanjang aku duk sni, aku dah pergi mesra Mall yang mnjadi sebutan tu la, bndar Kemaman, pantai kemasik, pantai labuhan, kfc cni, mc Donald, n lainnn...hahaha...ok la lain kali aku sambing lagi...hehe






No comments: