Saturday, August 28, 2010

> AWAS !!!! Taktik Penculik Menculik Kanak-Kanak Dalam Sekelip Mata !


SILA AMBIL IKHTIBAR ATAS KES PENCULIKAN KANAK2 YANG BERLAKU DI CAREFOUR BARU2 INI... TQ, UNTUK IEYZA UNTUK INFO YANG AMAT TINGGI NILAINYA..

JIKA ANDA SAYANGKAN ANAK ANDA...

BACALAH SAMPAI HABIS, DENGAN HARAPAN IANYA DAPAT MEMBERI KESEDARAN DALAM DIRI KITA SEBAGAI IBUBAPA AGAR SELALU PEKA DENGAN KEADAAN SEKELILING APABILA KITA MENDEDAHKAN ANAK2 KITA DI KAWASAN UMUM SEPERTI
SHOPPING COMPLEKS DLL..

Jika anda tiada anak kecil pun, tolong sebarkan maklumat ini kepada sesiapa sahaja... Kita tidak tahu entah siapa yang dapat diselamatkan dengan menghantar e-mel ini. Tolong beri sedikit masa dan hantar kepada kawan yang ada anak-anak dan cucu-cucu... Terima Kasih.

Kita mahu berkongsi apa yang berlaku hari ini semasa berbelanja di Carrefour JB. Seorang ibu sedang membongkok untuk membelek-belek daging, dan apabila berpusing mendapati anak perempuannya berusia 4 tahun telah hilang. Saya berdiri betul-betul bersebelahan dengan si ibu, sementara si ibu tadi terus memanggil-manggil anak perempuannya tapi hampa.

Saya meminta seorang pekerja lelaki Carrefour untuk umumkan kehilangan tersebut melalui sistem pembesar suara. Beliau terus melakukannya apabila diminta berbuat demikian, dan kemudian terus meninggalkan saya untuk membuat panggilan telefon. Panggilan itu untuk memaklumkan supaya semua pintu dan pagar dikunci menggunakan kata kod atau seumpamanya. Jadi mereka telah mengunci semua pintu dengan serta-merta.

Hanya 3 minit diperlukan untuk melakukannya selepas diminta.. Mereka menjumpai kanak-kanak perempuan itu 5 minit kemudian di dalam bilik air dalam keadaan masih khayal. Kepala budak perempuan itu sudah separuh dicukur, dan hanya berpakaian dalam. Ada sebuah beg mengandungi baju, pisau cukur, dan rambut palsu terletak di lantai bersebelahannya untuk menukar wajahnya.

Siapa pun yang melakukannya - iaitu mengambil lalu membawa budak perempuan ini ke dalam bilik air, cukur rambut dan tukar pakaiannya - melakukannya kurang daripada 10 minit. Ini bikin saya menggigil tak sudah-sudah. Tolong perhatikan anak-anak anda apabila berada di tempat luas di mana adalah senang untuk kita terpisah dengan mereka seperti di gedung beli-belah. Hanya beberapa minit diperlukan untuk melakukan semuanya. 5 minit lagi maka anak perempuan itu tentu sudah berjaya dibawa keluar.

Saya masih amat terkejut ada manusia yang sanggup melakukannya, apa lagi dalam masa hanya beberapa minit. Masa anak-anak kecil boleh berlari tanpa hirau telah berlalu. Budak perempuan itu kini selamat. Syukur ke hadrat Allah SWT, dan tahniah kepada pekerja Carrefour yang bertindak pantas.

SEBARKAN BERITA INI SELUAS-LUASNYA SUPAYA PERINGATAN DAPAT DIBUAT BAHAWA ADA MANUSIA GILA LAGI GANAS DI KALANGAN KITA SEMUA !


---> Tindakan segera mungkin boleh diambil dengan cepat jika kes penculikan ini berlaku di tempat tertutup seperti Shopping Complex... Tetapi, bagaimana pula nasibnya jika penculikan itu berlaku di tempat terbuka, dipenuhi orang ????

2 comments:

aSmiDar said...

bahayakan???
uuuuuuu..xtau nak cakap ape la kalau ianya terjadi...
mati la...

soo..kena hati2 la..
kalau rasa xperlu xpayah bawak la budak2 musim2 nak raya ni..
bahaya...

EkiN said...

org skarang mcm2 cara diaorang buat...utk dapatkan duit...sampaikan anak sndiri p0n diaorang jual...apatah lg nak jual anak orang...